Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Dolce & Gabbana

Domenico Dolce przyszedł na świat w roku 1958, niedaleko Palermo. Swą karierę zaczął od najmłodszych lat, pracując w atelier swojego ojca. Stefano Gabbana urodził się w roku 1962, w Mediolanie. Skończył studia na wydziale grafiki i zainteresował się projektowaniem mody.

 

W roku 1982 roku, przez 2 lata pracując jako asystenci projektanta, Domenico i Stefano założyli własne studio. Pierwszy sukces uzyskali w 1985 roku, gdy jako jednym z trzech projektantów zaproponowano im pokaz swej kolekcji w ramach promocji młodych talentów w Mediolanie. Nazwa Dolce & Gabbana szybko stała się popularna w świecie mody, jako zwiastun nowego pokolenia.

 

Partnerzy ciężko pracowali, by zyskać rewelacyjną sprzedaż i świetną opinię marki. W roku 1988 Dolce & Gabbana zawarli umowę z Onward Kashiyama i ich produkty pojawiły się na rynku japońskim. W roku 1989 stworzyli kolekcję bielizny i kostiumów plażowych, a w roku 1990 powstała kolekcja męska. Potem otworzyli serię butików - pierwszy w Mediolanie, następne w Seulu, Taipei i Hong Kongu.

 

Projekty Dolce & Gabbana są przeznaczone dla „prawdziwej kobiety”, zmysłowej i skromnej jednocześnie. Projektanci inspirują się śródziemnomorskimi kolorami i kulturą, przenosząc je na delikatne, jedwabne, koronkowe oraz wełniane materiały. Ofertę Dolce & Gabbana podzielono na dwie grupy. Młodzieżową, tańszą linię sygnuje znak D&G, a Dolce & Gabbana reprezentuje ekskluzywne stroje.

 

W 1992 roku miały premierę pierwsze perfumy sygnowane logo Dolce & Gabbana, które uznano najlepszym damskim zapachem w czasie Perfume Academy Prize. W 1994 roku skomponowano zapach dla mężczyzn, Dolce & Gabbana pour Home (klasyczny męski zapach: seksowny i uwodzicielki).

 

W 1999 roku pojawiły się nowe zapachy D&G Feminine dla kobiet (odświeżające nuty kwiatowe, drzewne i piżmowe jako kwintesencja kobiecości) i D&G Masculine dla mężczyzn (świeży zapach dla naturalnych, otwartych, wiecznie młodych ludzi).

 

W roku 2001 powstał bardzo popularny do dzisiaj Dolce&Gabbana Light Blue (zapach bardzo kobiecy, cytrusowy, lekki i świeży). W roku 2003 stworzono kampanię reklamową perfum Sicily, których twarzą była aktorka Monica Bellucci (bardzo zmysłowy, a zarazem subtelny ciepły zapach).

 

Dom mody Dolce&Gabbana często odwiedzają gwiazdy. Duet projektuje też dla nich kostiumy na trasy koncertowe m.in. dla Kylie Minogue i Madonny.

 

Copyright © MultiBOX24.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

 

powrót do menu

powrót do strony głównej 

pixel